Információk

SZEMÉLYES ÁTVÉTEL

Személyes átvételre Sombereken Kossuth L. utca 127. szám alatti kávézóban van lehetőség nyitva tartási időben (H-P 13-21-ig, Sz 9-13-ig) vagy telefonos egyeztetéssel.Vagy csütörtökönként Pécsett telefonos egyeztetéssel. 

A rendelést követő automatikus visszaigazoló e-mail után kollegáink elkezdik a rendelés feldolgozását és a termékek leszállíttatását és a csomag 1-2 napon belül átvehető lesz a megadott címek egyikén amit a megjegyzés rovatban megjelőlt a kedves vásárló. Az átvétel idejéről egy újabb e-mailt fog kapni.

 
 
Fizetés módja: készpénzben vagy előreutalással a rendelés feldogozását követően megküldött számlaszámra.Vagy utánvéttel. 
A megrendelések feldolgozása minden csütörtökön 9-16 óráig történik.
A személyes átvételkor a szállítási díj: 0 Ft.
 
A csomagok megőrzési ideje 5 nap (kérésre meghosszabítható).
 
BELFÖLDI SZÁLLÍTÁS
A megrendelések feldolgozása minden csütörtökön 9-16 óráig történik. Fizetés módja: előreutalással a rendelés feldolgozását követően megküldött számlaszámra vagy utánvéttel a futárnak készpénzben.
 
Ha szállítási címként a munkahelyi címét jelöli meg, kérjük feltétlenül tüntesse fel a cég nevét a szállítási cím megadásánál és a telefonszámát. Ha a szállítási címen a kapucsengőn nem az Ön, azaz nem a Megrendelő neve szerepel, kérjük ezt is jelezze a rendelés során, a kapucsengőn található név megjelölésével. Ezt az információt rá fogjuk írni a csomagra.
 
ÚJ! 
Ha Ön sem személyesen, sem házhozszállítással nem tudja átvenni a csomagot, a rendelés leadásakor kérjük ezt jelezze felénk, és jelölje meg, hogy melyik Postán tudná átvenni, és oda küldjük! Hamarosan ez az opció is kiválasztható lesz a rendelés leadásakor az adatlapon, addig is szíves megértését és türelmét köszönjük!
 
Tájékoztatás a vásárlás menetéről
Weboldalunkon a bal oldalon lévő "kategóriák” menü alatt tudja kiválasztani az Ön számára megfelelő termékkört ahol a kiválasztott 
termékekhez juthatunk el. 
 
A képernyő bal oldalán találhatók az egyes termékkörök, amelyekből előbb egymás alatt felsorolás szerűen elhelyezett terméklistát nyithatunk meg. Ha egy kiválasztott termékről részletesebb információt szeretnénk kapni, azt a termék adatlapjának megnyitásán keresztül érhetjük el, ez úgy lehetséges ha rákattintunk a termék nevére. A vásárlás gomb megnyomásával tehetjük virtuális kosarunkba a termékeket. Ha szeretnénk a kosár tartalmán módosítani azt a frissítés menün keresztül érhetjük el. Itt a darabszámon is változtathatunk, illetve törölhetünk is. A vásárlás befejezése szintén ebben a menüben történik a "kifizetés" gombra kattintva megjelenik az adatlap, majd a kitöltésével, a rendelési feltételek elfogadásával és a megrendelés elküldésével. A megrendelést követően egy visszaigazolást küldünk, majd a rendelés feldolgozása után ismételt megkeresés történik.
 
Általános Szerződés Feltételek
 
A megrendelés elküldésével majd annak feldolgozásával és visszaigazolásával szerződés jön létre a Natur pirula webáruház (Haklik Hajnalka EV. 7728 Somberek Kossuth L.u. 127.), mint Eladó és a megrendelő, mint Vevő között. A honlap használatának segítségével létrejövő szerződések nyelve a magyar, az ily módon kötött szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, és azokat nem iktatják. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
 
A rendelés leadásáról a webáruház a megrendelő adatlapon megadott e-mail címre automatikus levelet küld. A megrendelés feldolgozásáról 
újabb e-mailt kap a vevő. Legkésőbb 48 órán belül megtörténik a rendelések visszaigazolása. Amennyiben 48 órán belül nem kap semmi féle 
visszaigazolást, mindenképpen érdeklődni kell a Vevőnek a webáruház elérhetőségein, mert technikai jellegű problémáról lehet szó. A rendelés során megadott személyes és szállítási adatok módosítását a webáruház elérhetőségein kérvényezheti a Vevő. Az Eladó köteles a Vevő által a egrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy az Eladó köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot a Vevővel a továbbiak egyeztetése érdekében. Amennyiben az Eladó nem tudja a kért terméket a Vevő által elvárt időben szállítani, úgy az egyeztetést követően kérheti a rendelés törlését, felmondhatja a megkötött szerződést. A hibás teljesítésre 
az alábbi kormányrendelet vonatkozik: Ptk. a hibás teljesítésről 
 
Vételár, fizetési feltételek, szállítási információk
 
Az árucikkek mellett feltüntetett ár az árucikk vételára, amely tartalmazza az általános forgalmi adót. A termékek mellett szereplő 
vételárak biztosan nem változnak meg a megrendelés leadása és az árucikkek kézhezvétele közötti időszakban. A Vevő azt az árat fizeti, 
amelyet megrendeléskor lát az oldalon.
 
A vételár kiegyenlítése történhet banki átutalással a Haklik Hajnalka EV. számlaszámára vagy készpénzben a szállítócégnek fizetve, vagy 
személyes átvételkor a fentebb megadott címen (7728 Somberek Kossuth L. u. 127. )
Banki átutalás esetén az átutaláshoz szükséges adatokat a rendelés véglegesítése és lezárása után e-mailben küldi meg a webáruház. 
Személyes átvételkor a vételár kiegyenlítése készpénzben történik. A csomagokra kizárólag a Natur pirula-webáruház saját 
kedvezményei, akciói érvényesíthetők, más, nem a webáruház által kiadott törzsvásárlói kártyák, kuponok, utalványok nem. 
A Natur Pirula webáruházban vásárolt termékekre személyes átvételkor a Vevő szállítási díjat az Eladónak nem fizet.
 
A csomagokat a Magyar Postával (MPL) szállíttatja az Eladó. A csomagokra csomagolási díj nem kerül felszámolásra. 
A feltűntetett szállítási díjak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák (27% ÁFA tartalom).
A szállítási díjak a szállítási feltételekben meghatározottak szerint kerülnek megállapításra, ez alapján:
Belföldi szállítási díjak: https://www.posta.hu/static/internet/download/2017_tarifatabla_HU.PDF
Előreutalás esetén a szállítás díja
Házhozszállítás 2 kg-ig 900 Ft
Házhozszállítás 5kg-ig 1390 Ft
Házhozszállítás 10kg-ig 1700 Ft
 
 
Utánvétel esetén az utánvét díja:
Házhozszállítás 2 kg-ig 1490 Ft
Házhozszállítás 5kg-ig 1690 Ft
Házhozszállítás 10kg-ig 1790 Ft
Értéknyilvánítás a nyilvánított érték minden megkezdett 10 000 Ft-ja után 210 ft
Terjedelmes és/vagy törékeny kezelés a küldemény alapdíjának 100%-a 
Tértivevény 200 Ft
Visszakézbesítés 970 Ft
 
A szállítási díjak maximum 20kg és/vagy maximum 50000 Ft értékű csomagra vonatkoznak. Ennél nagyobb súlyú vagy értékű csomag esetén 
árajánlatával az Eladó felveszi a Vevővel a kapcsolatot. A csomag súlyát a csomagolási összsúly határozza meg. 
Törékeny termékek szállítása: csomagolásra 200Ft felár felszámítása történik.
 
A szállítási idő: a megrendelést követően a vevővel való egyeztetés után, illetve az átutalás teljesítésétől számolt 2-4 munkanapon belül. 
Külön kérésre garantált 1 napos kiszállításra van lehetőség a délelőtt 11 óráig leadott megrendelések esetén, másnapi kiszállítással. 
Ilyenkor árajánlatával az Eladó felveszi a Vevővel a kapcsolatot.
Ha a rendelt termék elfogyott, illetve a nagyobb tételben történő rendelés esetén, ha a szükséges mennyiség nem áll rendelkezésre, a 
szállítási idő változhat. Ilyenkor az Eladó felveszi a Vevővel a kapcsolatot.
A számlát a csomag tartalmazza. A csomag kézbesítéskor a csomagot a futár előtt szükséges kívülről megvizsgálni és esetleges sérülés esetén 
a szállítótól kérni kell kárfelvételi jegyzőkönyvet.
A megrendelt csomagokat a Posta sikertelen kézbesítés esetén a címzett településének Postájára szállítja és ott 5 napig tárolja. 
Amennyiben a vevő nem tudja átvenni határidőn belül és szeretné az átvétel idejét meghosszabítani, igényét az Eladónál kérheti.
 
Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia
Vevő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a 
termék adásvételére irányuló szerződés esetén terméknek,
több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Vevő vagy az általa megjelölt, 
a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül a szerződéstől indoklás nélkül elállni.
A Vevőt megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
 
Ha Vevő elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán, 
vagy telefonon vagy elektronikus úton küldött levél útján. Levelezési cím: Haklik Hajnalka 7728 Somberek Kossuth L. u. 127. 
Telefon: 0630-8740411,vagy 0630-7471515 E-mail: csodapirula@gmail.com
 
Az elállási igény bejelentéséhez a Vevőnek a következő letölthető elállási nyilatkozat minta is rendelkezésére áll: 
Elállási/Felmondási nyilatkozat minta. Felhasználása nem kötelező. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt 
határidő lejárta előtt (akár a 4. napon) elküldi elállási nyilatkozatát az Eladó részére.
 
A Vevőt terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben az Eladó e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a vevő elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha vevő az erre irányuló nyilatkozatát 4 naptári napon belül 
(akár a 4. naptári napon) elküldi a eladónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének 
idejét veszi figyelembe az eladó a határidő számítás szempontjából. A vevő levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően 
bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Vevő elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Eladó számára a megjelölt címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási 
nyilatkozatának közlésétől számított 4 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Vevő a 4 napos határidő letelte előtt 
elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék Eladó címére történő visszaküldésének költsége a Vevőt terheli, kivéve, ha az Eladó vállalta e költségek viselését. Eladó azonban 
nem vállalja sem a visszaszállítás megszervezését, lebonyolítását, továbbá nem vállalja át a Vevőtől a termék visszajuttatás költségét sem. 
Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Vevőt 
semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Vevő eláll a szerződéstől, az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 4 napon 
belül visszatéríti a Vevő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, 
kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vevő az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól 
eltérő fuvarozási módot választott. Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vevő 
nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz az Eladó, kivéve, ha Vevő más 
fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vevőt semmilyen 
többletköltség nem terheli.
Vevő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és 
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Eladó tehát követelheti a termék jellegének, 
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű 
költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Vevő kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte 
és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.
 
Vevőt nem illeti meg az elállási jog:
romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. 
Az ilyen termékek visszavétele a Eladótól nem várható el akkor, ha a Vevő a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy 
rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal 
érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható. Amennyiben a Vevő még nem kezdte meg ezen, a kivételszabály 
alá tartozó termékek használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok 
szerint gyakorolhatja. (pl. étrendkiegészítő, vitamin, krém, olaj stb..)
olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vevő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő az eladó, vagy olyan termék 
esetében, amelyet egyértelműen a Vevő személyére szabtak.lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint könyv, brossura példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Vevő a csomagolást felbontotta;
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014. Kormányrendelet részletes szövegét itt olvashatja: 45/2014 Korm. rendelet.
 
Panaszkezelés
Az Eladó célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. 
Amennyiben a Vevőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát telefonon, 
vagy az Eladó elektronikus levélcímén, vagy levél útján is közölheti.
 
Az Eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, az Eladó a 
panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vevőnek. 
Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vevőnek.
 
Az Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vevőnek legkésőbb az 
érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
 
Az írásbeli panaszt az Eladó 30 napon belül írásban megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. 
A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
 
A Vevő az Eladóval szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben a panaszát az Eladó elutasítja, úgy jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási 
helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Vevő az Eladóval 
közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a Vevő erre irányuló kérelme alapján –  az illetékes testület helyett a Vevő 
kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
 
Területileg illetékes a Baranya Megyei Békéltető Testület. Elérhetőségek: Beck Andrea munkatárs E-mail: abeck@pbkik.hu
Tel.: +36 72 507-154 Cím: 7635 Pécs, Majorossy I. u. 36.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy 
megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést 
hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Vevő vagy az 
Eladó kérésére tanácsot ad a Vevőt megillető jogokkal és a Vevőt terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a Vevő kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testülethez írásban kell benyújtani: az írásbeliség 
követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett 
számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan 
formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
a) a Vevő nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a Vevői jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d) a Vevő álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a Vevő nyilatkozatát arról, hogy a Vevő az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f) a Vevő nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, 
keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítványt,
h) a Vevő aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Vevő bizonyítékként hivatkozik, 
így különösen a szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Vevő rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a Vevő meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
 
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
 
Panaszt tehet a Vevő a területileg illetékes Baranya Megyei Kormányhivatal Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi 
Osztályánál Cím: Baranya Megyei Kormányhivatal
Fogyasztóvédelmi Felügyelőség Levelezésicím: 7623 Pécs, Szabadság u. 7.
Ügyfélszolgálat: 7623 Pécs, Szabadság u. 7.
Telefonszám: 06-72-510-494, 06-72-510-790
E-mail: fogyved_ddf_pecs@nfh.hu
Panasszal fordulhat az NFH általános jogutódjához a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz Cím: 1011 Budapest, Fő utca 44-50. Postacím: 1440 Budapest, Pf. 1. Telefax: +36-1-795-0697 Ügyfélszolgálat telefonszám: +36-1-795-6766; +36-1-795-3832; +36-1-795-6816 Ügyfélszolgálat e-mail: ugyfelszolgalat@nfm.gov.hu Másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz.
 
Panasszal fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információsszabadság Hatósághoz: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C. Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5. Telefon: +36 -1-391-1400 Fax: +36-1-391-1410 E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu.
 
Az Eladó kötelezettséget vállal az alternatív vitarendezési fórum igénybevételére a fogyasztói jogvitáik rendezéséhez. Az Európai Bizottság 
által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platform a linkre kattintva érhető el: 
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó 
benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással. A panasz benyújtását 
követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintetteknek meg kell egyezniük egy 
alternatv vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az 
esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás a vitarendezési fórumról, az online platform oda továbbítja a 
panaszt. Ha a feleknek nem sikerül 30 napon belül megegyezniük, vagy ha a platform sem tud a benyújtott adatok alapján olyan alternatív 
vitarendezési fórumot azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, a panasz további feldolgozására nem kerül sor.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó 
határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
 
 
Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági 
igényt érvényesíthet.
Vevőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással 
párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre 
vonatkozó kellékszavatossági igényét Vevő a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény 
érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik 
a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától 
számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem 
nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek 
kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
 
 
 
Szavatossági, jótállási igények bejelentése
A Vevő a szavatossági, jótállási igényeit az Eladó elérhetőségein keresztül jelentheti be az Eladó felé.
Eladó a Vevő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Vevő rendelkezésére bocsátja.
Ha az Eladó a Vevő szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az 
igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon 
értesíti a Vevőt.
A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított öt évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
Az Eladó szavatossági és jótállási felelősségére a következő jogszabályok vonatkoznak (a linkre kattintva olvashatja el a rendelet teljes 
szövegét):
- 45/2014. Korm. rendelet
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet,
- 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet,
- 19/2014 NGM rendelet
- 2001. évi CVIII törvény,
- Ptk. a hibás teljesítésről,
- 2015. évi CXXXVII törvény
 
Adatkezelési tájékoztató
Haklik Hajnalka EV: az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.), 
valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről 
szóló 2001. évi CVIII. törvényekkel és egyéb vonatkozó jogszabályokkal összhangban az alábbi adatkezelési alapelveket alkotta.
 
1. Alapelvek
Az Infotv. úgy rendelkezik, hogy személyes adat csak akkor kezelhető, ha ahhoz az érintett hozzájárul, vagy ha azt törvény vagy helyi 
önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli. Személyes adat kizárólag meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség 
teljesítése érdekében kezelhető. Az adatkezelésnek minden szakaszában meg kell felelnie az adatkezelés céljának, az adatok felvételének és 
kezelésének tisztességesnek és törvényesnek kell lennie. Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához 
elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. A személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető. 
Személyes adatnak minősül az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, 
fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre 
vonatkozó következtetés.
A fentiekre tekintettel Haklik Hajnalka EV. a vevő jelen Tájékoztató elfogadása (írásbeli felhatalmazás) alapján az üzleti kapcsolat 
létesítésekor - illetve esetenként később - személyes adatokat vesz fel (rögzít) és kezel.
Cselekvőképtelen és korlátozottan cselekvőképes kiskorú személy hozzájárulásához nem szükséges törvényes képviselőjének hozzájárulása, 
ugyanis a nyilatkozat a mindennapi életben tömegesen előforduló regisztrációt céloz, és különösebb megfontolást nem igényel.
A kezelt személyes adatoknak meg kell felelniük az alábbi követelményeknek:
a) felvételük és kezelésük tisztességes és törvényes; 
b) pontosak, teljesek és ha szükséges időszerűek; 
c) tárolásuk módja alkalmas arra, hogy az érintettet csak a tárolás céljához szükséges ideig lehessen azonosítani.
A személyes adatok akkor továbbíthatók, valamint a különböző adatkezelések akkor kapcsolhatók össze, ha az érintett ahhoz hozzájárult, 
vagy törvény azt megengedi, és ha az adatkezelés feltételei minden egyes személyes adatra nézve teljesülnek.
Személyes adat (beleértve a különleges adatot is) az országból - az adathordozótól vagy az adatátvitel módjától függetlenül - harmadik 
országban lévő adatkezelő vagy adatfeldolgozó részére akkor továbbítható, ha ahhoz az érintett kifejezetten hozzájárult, vagy azt törvény 
lehetővé teszi, és a harmadik országban az átadott adatok kezelése, illetőleg feldolgozása során biztosított a személyes adatok megfelelő 
szintű védelme. Az Európai Gazdasági Térség tagállamaiba irányuló adattovábbítást úgy kell tekinteni, mintha a Magyarország területén belüli 
adattovábbításra kerülne sor.
 
2. Adatkezelés
Az adatkezelés célját és jogalapját minden esetben az üzleti kapcsolat létesítése, illetve annak szándéka jelenti. A vevő személyes adatait 
Haklik Hajnalka EV. a vevő hozzájárulása alapján általános kockázatkezelési célból kezeli és tartja nyilván. A vevő adatait kizárólag saját 
számlázásra és a könyvelés dokumentálására használja. A vásárlói adatok a szállítás és kézbesítés idejére átadásra kerülnek a szállító cégeknek. 
A szállító szerződésben nyilatkozik az adatok bizalmas kezeléséről. Az adatok kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően jár el 
Haklik Hajnalka EV. A szerződés nem kerül iktatásra, a későbbiekben nem visszakereshető. A szerződésre magatartási kódex nem vonatkozik.
Ha az üzleti kapcsolat létesítése bármely okból meghiúsul, egyéb módon véget ér, Haklik Hajnalka EV. a meghiúsulást, véget érést követően 
a személyes adatokat 6 hónap elteltével megsemmisíti. A papír alapon, illetve Haklik Hajnalka EV. rendszereiben tárolt személyes adatokat 
kizárólag azok az alkalmazottak ismerik meg, akiknek ez munkaköri feladataik ellátásához feltétlenül szükséges. 
A vevő tájékoztatást kérhet személyes adatainak kezeléséről, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve törlését. 
Ezen túlmenően a vevő tiltakozhat személyes adatainak kezelése ellen. A tiltakozást Haklik Hajnalka EV. 8 munkanapon belül kivizsgálja.
A vevő önkéntesen feliratkozhat a webáruház hírlevelére. Az oldal életével kapcsolatos kiemelt eseményekről, és az aktuális vásárlási 
lehetőségekről 1-2 havi rendszerességgel ad a webáruház tájékoztatást. A Hírlevélre a főoldalon bal oldalt lehet feliratkozni. 
Leiratkozni a hírlevélben található linken keresztül lehet, vagy a webáruház elérhetőségein keresztül jelezve, és a hírlevélhez 
megadott e-mail cím a levelezőlistáról manuálisan azonnal törlésre kerül.
 
3. Adatkezelő adatai:
Haklik Hajnalka EV.
Levelezési cím: 7728 Somberek Kossuth L. u. 127.
Telefon: +36-30-8740 411
E-mail: csodapirula@gmail.com
 
A Webáruház üzemeltetője
Cégnév: Haklik Hajnalka EV.
Székhely: 7728 Somberek Kossuth L. u. 127.
Telefon: +36-30-8740 411
E-mail: csodapirula@gmail.com
 
Adószám: 67554331-1-22
Cégjegyzékszám: 50403879
Bankszámlaszám: 50400120-16107917-00000000
Nyilvántartásba vevő hatóság: Baranyai Törvényszék Cégbírósága
Területileg illetékes kamara: Baranya Megyei Kereskedelmi- és Iparkamara
 
 
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési 
Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.